Tuesday, October 19, 2010

アジサイの花ーHydrangea













長(なが)らく、ブログを書(か)きませんでした。

父(ちち)が7月23日に亡(な)くなってからというもの、いつか来(く)るであろう日(ひ)が突然(とつぜん)現実(げんじつ)となってしまったことを認識(にんしき)し、心(こころ)の整理(せいり)をして前(まえ)に進(すす)むのにちょうど3ヶ月かかりました。まだ、足踏(あしぶ)みをしているのは、母(はは)です。私(わたし)が3ヶ月かかったのであれば、長年(ながねん)人生(じんせい)を共(とも)にして来(き)た母が通常の生活をできるようになるまで、その何倍(なんばい)かかるのでしょうか?

この3ヶ月間(さんかげつかん)、友人(ゆうじん)からの温(あたた)かい励(はげ)まし以外(いがい)には、何(なに)を見(み)ても感動(かんどう)することもなく、ただただ、後悔(こうかい)と悲(かな)しみとある種(しゅ)の怒(いか)りににどっぷりと浸(つ)かり、苦(くる)しい毎日(まいにち)でした。

そんな10月のある日、私の小(ちい)さな裏庭(うらにわ)に去年(きょねん)より遥(はる)かにたくさんのアジサイの花(はな)が咲(さ)いていたことに気(き)づきました。それらは、皆(みな)、濃(こ)い紫(むらさき)や黄色(きいろ)などの美(うつく)しい色(いろ)に変色(へんしょく)し、感動(かんどう)を与(あた)えてくれました。その中(なか)に、この10月の終(お)わりに咲(さ)き始(はじ)めた花(はな)が一輪(いちりん)あり、私をどんなに元気(げんき)づけてくれたかわかりません。

父(ちち)が、見守(みまも)ってくれているのかも知(し)れません。
そして、このブログを読(よ)んでくださってるあなたの励(はげ)ましもアジサイの花(はな)を咲(さ)かせてくれたのでしょうか?
皆(みな)さんに、心(こころ)から感謝(かんしゃ)します。ありがとうございました。

I didn't write my blog so long.

Since my father passed away on July 23rd, it took me exactly three months to put myself together and move forward. First, I had to realize that the day which sometime should come actually became the reality, and it came too soon and unexpectedly. If it took me for three months to get back to my life, then, how long it would take for my mother to get back to her normal life? Actually, it will never be a normal life for her without my father.

This last three months, I found nothing was touching except for many kind words from my friends. I set myself in the deep regrets, grief, and some kind of anger -it was very difficult time of my life.

Then, one day in October, I realized that there were much more hydrangeas are blooming in my small backyard. The colour of them have changed to beautiful deep purple and yellow. It was so beautiful, and it really impressed me. Among them, just one stem of hydrangea started blooming recently, and it cheered me up a lot.

It must be my father who watching me over to make sure that I am OK...
Also, friends like you, who are reading this blog now, maybe let the flower bloom even it is out of the season.
Thank you so much for your encouragements.